Oslo 100321. Dagens tur ( 7 km ) fra Hellerud t-bane, Nordre Skøyen Hovedgård, rund Østensjøvannet til Manglerud vgs, Oslo, Norge


Dagens tur startet fra Hellerud t-bane, Nordre Skøyen Hovedgård, Østensjøvannet til Manglerud vgs. 
Fra Hellerud kom jeg oppover bakken. Her i fra er det utsikt mot sentrum og Grefsenkollen. 
Videre ruslet jeg til Nordre Skøyen Hovedgård. Ved hovedinngangen er det god utsikt mot Bryn, Høyenhall og Oslofjord. 
I friområdene er det krigsminnesmerket. 
Etterpå gikk jeg videre på stien paralell til veien i skog retning mot Østensjøvannet rund til Manglerud vgs.  
Anbefales å besøke Nordre Skøyen Hovedgård og Østensjøvannet om sommeren.

Utsikt venstre bilde Holmenkollen og på høyre bilde Grefsenkollen
Utsikt mot Oslofjord
Krigsminnemerket
Videre mot Østensjøvannet
På Østensjøvannet
Oppover bakken mot Manglerud vgs venstre side er det store steinene.
Om disse steinene vil jeg gjerne vite mer. 
Veldig fint hvis noen fortelle meg om det.
Her likeved Manglerud vgs avslutter jeg min dagens tur.








 

Kommentarer