Dagens tur fra Sportsplassen, Ekebergparken til Vålerenga, Oslo, Norge




I dag tok jeg trikk 19 Ljarbu fra Oslo Hospital og gikk av på Sportsplassen. Der i fra gikk jeg mot Ekebergparken. I parken opplevde jeg godt utsikt mot Oslofjord og Byen. Ved EKT Rideskole og husdyrpark var det flere barnefamilier. Barna hadde det hel sikkert gøy å ride pony hester, å se på geiter og andre dyr. Kiosken var åpnet og barna spiste is, voksne boller og pølser. Tatt en runde fra Ekeberg Riddeskolen til Ekebergrestauranten. Videre oppover mot Hundesletta, Ekeberghallen, Ekebergsletta til Simensbråten. Videre gikk jeg mot Enebakkveien til Kværnerbyen, Hylla til Vælerenga kirke. Her ved  kirken er det Smia galleri restaurant. Vanligvis kjent for god mat og drikke, men nå er det stengt pga koronarestriksjoner. Nydelig søndagstur hadde jeg i dag. 













 

Kommentarer