Oslo 130421. Dagens deilig tur (7km) fra Voksen skog, Strømsdammen, Strømsbråten gård, Bogstad camping, langs elva til Jarbakken, Voksenåsen, Oslo, Norge

I dag tok jeg buss 32 Voksen skog fra Bjørvika. Gikk av på Voksen skog bussholdeplassen. Tatt skogsveien mot Strømsdammen. Etterpå gikk jeg videre til venstre mot Strømsbråten /Bogstad badeplass. Skogvei var veltråkket av fottur gående. Det var deilig å høre fugler kvitre seg. Gikk nedover til Strømbråten gård. Her var det geiter ruslet her og der i gården. Gikk videre nedover bakken til kommer mot krysset høyre veien til Bogstadvann badeplass og på venstre mot Liabakken/Bogstad camping. Før kryss på venstre side Jegersborgbekken, som fosser nedover, lager vannlyd og renner inn i Bogstadvannet. Lagte video her og fortsetter jeg videre til Bogstad camping og videre langs elva og traff tilfjeldig Solveig (Facebook venn) sammen med hennes to venninnene. Hadde kort hyggelig prat sammen og gikk videre til Voksenenga nærmiljøhages Bigård. Gikk forbi kirken mot Jarbakken, Voksenåsen. Avsluttet jeg turen min her og tok buss 45 Marorstuen til Majorstuen. Der i fra tok t-bane her til hjemover.  




utsikt fra Voksen skog mot Bogstadvannet 
Veien mot Strømsdammen
Strømsdammen
Veien videre
Strømsbråten gård
Veien videre mot Voksenåsen
Jegersborgbekken
Jarbakken


























 

Kommentarer