Oslo 080421. Dagens tur (10 km) fra Akebakken, Grefsenkleiva, Svart Putten, Linderudkollen, Søndre Putt, Solemskogen, Kringla, Monsetangen, langs Maridalsvannet til Oset, Oslo, Norge

 

I dag tok jeg buss 56 Solemskogen fra Nydalen og gikk av på Akebakken buss holdeplass. Gikk oppover bakken. Hver gang når er jeg der ser jeg trapper på venstre side og lurer på hvor går disse trappene. Jeg stå der og spurte en hyggelig person (Espen sammen med sin hund. Husker ikke navn hans hunden). Han fortalte meg at disse trappene går helt til en lager. På toppen av trappa er veldig god utsikt. Hadde lyst, men kanskje en annen dag skal jeg gå opp der. Ettepå gikk jeg videre mot Linderudkollen via Grefsenkleiva. Det går en sti på høyre side før Svart Putten stå skilt Ole Høilands hule 0,6. Fra Linderudkollen gikk jeg videre til Søndre Putt og vidre til Solemskogen. Prøvde å gå til Monsentangen fra parkeringsplassen, men det var veldig iset stien. Hadde brodder på meg, men ombestemte meg og gikk tilbake veien til Kringla. Her valgte jeg gå nedover mot Monsetangen. På høyre side stå det en skilt Jettegryte. Gikk til Jettegryte og tok bilder. Så var nedover mot Monsentangen og traff tre jentene. Jeg spurte om hvor er stien mot Monsentagen?  Svarte en som heter Inger (unskyld hvis jeg skriver feil navn). Forresten hun kjenner meg fra Facebook. Vi hadde hyggelig prat sammen. Så gikk jeg Monsentangen, Videre gikk jeg langs mot Oset og ser nedover Maridalsvann. Fra Oset gikk jeg videre til kjelsås stasjon. tok tog til Sentralstasjon. På stasjon avsluttet min tur i dag.

Fugler kvitre seg. 
Akebakken trapper
Grefsenkleiva
Utsikt
Veien mot Linderudkollen
Svart Putten
Linderudkollen
Veien mot Søndre Putt
Søndre Putt
Kringla


Veien mot Monsetangen
Stien mot Monsetangen

Veien mot oppover bakken langs Maridalsvann
Utsikt mot Maridalsvann 
Her ser jeg ned mot Gjøvik banen og Maridalsvann
Her er utsikt mot Sanner gård
 
Veien mot Oset. Utsikt igjen mot Maridalsvann
På Oset
Noen har plassert nydelig dukke her. 








Kommentarer