Oslo 110421. Dagens tur (12 km) fra Granfoss, Lysaker bru, Sollerudstranda, Sjølyst, Forgnerkilen, Filipstad, Trettenparken, Tjuvholmen, Aker brygge, Rådhusbryggene, Vippetangen til Bjørvika, Oslo, Norge

I dag tok jeg tog fra Sentralstasjon til Lysaker stasjon. Søndags tur startet jeg fra Lysaker stasjon til Granfoss og tilbake til Lysaker bru langs Lysaker elva. Videre gikk jeg til Sollerudstanda. Her var det mange mennesker. Om sommeren mange bader her. Gikk videre langs kyststien og traff tilfeldig en Facebook venn og hans fruen likeved Vækerøparken. Hadde kort hyggelig prat sammen. Det er alltid hyggelig for meg å treffe mine Facebook venner på tur. Så fortsetter jeg videre mot Sjølyst, Frongerkilen, Filipstad, Trettenparken Tjuvholmen, Aker brygge, Vippetangen til Bjørvika. På sentralstasjon avsluttet jeg turen min og tok buss 37 Helsfyr. Det var en deilig søndags tur.

Granfoss
Lysakerelva
Gatekunst under brua
Sollerudstranda
Langs kyststien
Vækerøparken
Sjølyst
Frognerkilen
Filipstad
Frogner kro til venstre 
Deilig mat 
Trettenparken, Tjuvholmen
Aker brygge
Rådhusbryggene
Akershus festningen
Vippetangen
Havnelageret
Operahus og Deichman Bibliotek, Bjørvika




















 

Kommentarer