Oslo 140421. Dagens tur (7 km) fra Vettakollen, Båntjern, Gaustad Gruve til Sognsvannet, Oslo, Norge



I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren og gikk av på Vettakollen t-banestasjon. Her i fra startet jeg turen min. Gikk oppover bakken og videre gikk jeg på venstre stien helt opp til utsikt punkt på Vettakollen. Det var pent vær og god utsikt mot Oslofjord, Holmenkollen, Midtstuen hoppbakken, Roseslott og Tryvanntårn. Utsikt mot Maridalsvannet var ikke helt bra pga træer. Etterpå gikk jeg mot Båntjern. Her traff jeg tilfjeldig Lasse (han leser bloggen min). Han spurte meg er det du som blogger. Jeg bekreftet. Så gikk jeg mot Sognsvann. På veien gikk oppover mot Gaustad Gruve og ned igjen mot Sognsvannet. På Sognsvannet var det som vanlig alltid mange mennseker. På Sognsvann t-banestasjon avsluttet turen min og tok t-bane på veien hjemover til Jernbanetorget.

Utsikt fra Vettakollen

Utsikt mot Oslofjord
Veien mot Vettakollen
Her går jeg på venstre stien oppover
Utsikt fra Vettakollen mot Oslofjord
Båntjern
Veien mot Gaustad Gruve og Sognsvann
Gaustad Gruve
Veien mot Sognsvann
Sognsvann















 

Kommentarer