Oslo 260421. Dagens tur (8 km) fra Skådalen t-banestasjon, Fuglemyrhytta, Fuglemyr tjern, Frønstråkka til Vettakollen t-banestasjon, Oslo, Norge

I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren og gikk av på Skådalen t-banestasjon. Fra stasjon gikk jeg overbakken mot Fuglemyrhytta på stien. Det var bratt oppover. På stien traff jeg noen personer, som sa til meg vær forsiktig å tråkke på bakken at vi har sett hugorm. Så gikk jeg videre venstre er det en kanskje privat hytta. Tok noen utsikt bilder av Oslofjord. Etterpå på stien fant et sted. Her var også bra utsikt mot Oslofjord. Fortsetter jeg videre mot Fuglemyrhytta. På Fuglemyrhytte var det deilig solskinnsvær. Satt der og spiste min lunsj, tok bilder og lagte en video over utsikt mot Oslofjord og Holmenkollen. Etterpå gikk jeg på høyre side av Fuglemyr tjern mot Frognerseteren. Det vat bart mest på stien, men nærmere Frønstrækka var det våt snø. Nedover mot mot Frønstrækka på stien venstre side stå en skilt Fremtidsbiblioteket. Hver gang passerer jeg denne skit og lurer på når kommer biblioteket her. Fra Frønstråkka gikk jeg venstre delvis langs Skådalsbekken og stien nedover mot Vettakollen t-banestasjon på Huldreveien. Avsluttet min tur her og tok Linje 1 Helsfyr fra stasjon.  



Stien mot Fuglemyrhytta
 Skådalsbekken
utsikt mot Oslofjord

Fuglemyrhytta
Fuglemyr tjern
Stien mot Frønstråkka
Langs Skådalsbekken mot Skådalen
Stien mot Vettakollen





















 

Kommentarer