Oslo 220421. (minne ) Dagens tur (9 km) fra Snippen, Skillingsdalen, Lille Gryta til Solemskogen, Oslo, Norge

Dagens tur fra Snippen til Solemskogen. I dag tok jeg Gøvikbanen fra Sentralstasjon og gikk av på Snippen. Fra stasjonen gikk jeg gjennom tunnelen til høyre oppover bakken langs bekken. Veien rett går videre til Sinober, men fra Krysset tatt jeg veien til høyre mot Kjelsås forbi Skillingsdalen. Skillingsdalen går fra Snippen stasjon mellom Merrahaugen. Så kommer jeg på kryss hvor står skilt Skillingsdalen. Her i fra fortsetter jeg venstre mot Kjelsås. På høyre side går veien til nedlagt Sandermosen stasjon. Så kommer jeg enda et kryss og her i fra tok veien til venstre mot Solemskogen istedenfor Kjelsås. Etterpå tatt stien til høyre mot Lille Gryta. Om sommeren folk bader her og samtidig plukker blåbær. Det er ikke langt å gå mot Solemskogen på stien. På solemskogen avsluttet jeg turen min. Det var solskinn vær og litt kald vind. På bussholdplassen tok jeg buss 56 Nydalen til Storo t-banestsjon videre til t-banen til Jernbanetorget.


Liten tunnelen. Gjøvikbanen går over tunnelen.

Veien til høyre fra Snippen tunnelen
Veien til høyre mot Kjelsås
Utsikt mot Sandermosen
Veien mot Kjelsås til venstre
Stien mot Store Gryta
Store Gryta
Stien mot Solemskogen
Snøen er laget Norges kort
Likeved Solemskogen bussholdeplassen



















 

Kommentarer