Oslo 060521. Dagens tur ( 7 km ) fra Voksenkollen, Lysebo, Kragstøtten, Holmenkollen, Midtstu Hoppbakkene til Midtstuen t-banestasjon, Odlo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr og gikk av på Voksenkollen t-banestasjon. Fra stasjon gikk jeg på høyre side på asfalt Voksenkollenveien oppover til Lysebo konferasesenter. Likeved Lysebo parkeringsplassen er det et tjern (fant ikke navn). Så gikk jeg videre mot Kragstøtten (Portrettstaue av veidirektør Hans Hagerup Krag 1829-1907). Her er god utsikt mot Sørkedalen, Bogstadvannet, Østernvannet og Oslofjord. Lagte utsikt video og tok bilder. Etterpå gikk jeg på blåstien rett nedover fra Kragstøtten. Så gikk jeg ca 4-500 meter på asfalt veien mot baksiden av Holmenkollen hoppbakken ( Barnas skiforeningen). Så gikk jeg videre mot Midtstuen Hoppbakkene forbi trollstatuen på stien, som går nedover i bakken. Fra Hoppbakkene langs bekken gikk jeg via skogsvei til Midtstuen t-banestasjon. Avsluttet deilig turen min her. Tok linje 1 Helsfyr. 

Ustsikt fra Kragstøtten

På vei mot Kragstøtten
Utsikt fra Kragstøtten
Kragstøtten
Stien mot Holmenkollen
Her kom jeg baksiden av Holmenkollen hoppbakken
Holmenkollen 
HM Kong Olav med sin hunden statuen
Holmenkollen kapell til høyre 
Veien mot Midtstu hoppbakkene
Stien mot Midtstuen t-banestasjon






















Kommentarer