Oslo 030521. Dagens tur (8 km) fra Skillebekk, Liakollen, Sherpatrappene, Gapahuken Gubbero, Gjelleråsen til Stovner, Oslo, Norge

 


I dag tok jeg linje 5 Vestli fra Jernbanetorget t-banestasjon og gikk av på Vestli. Fra Vestli gikk jeg på venstre side gjennom boligblokkene til Kverndalen og videre fra Skillebekk til høyre på Skogveien mot Liastua. Her på Liakollen er det hoppbakken og utsikt mot Romsås. Fra Liastua gikk jeg oppover Sherpatrappene (333 trapper). På toppen av trappene gikk jeg på stien til venstre mot gapahuken Gubbero. I dag var litt skyetvær, men svak utsikt mot Oslofjord og Romsås og lagte utsikt video og tok bilder. Etterpå satt der og tatt en pause. Etter pausen gikk jeg videre mot Gjelleråsen høyest punkt på stien. Der i fra på stien/skogveien mot Skjetten, men etter passering to gamle villaene gikk jeg oppover i bakken på stoien. Ikke langt fra Gapahuken gikk jeg på stien nedover i bakken mot Stovnertårnet. Gikk opp på tårnet og lagte en liten utsikt video. Etterpå gikk forbi Øvre Fossum gård til Stovner senter. Avsluttet turen min og tok linje 5 til Jernbanetorget t-banestasjon.    


Fra Skillebekk mot Liakollen
Lisastua
Sherpatrappene
Utsikt fra Gapahuken Gubbero
Stien mot Gjelleråsen høyde punkt
utsikt fra Stovnertårnet


Øvre Fossum gård




























Kommentarer