Oslo 250521. Dagens tur (9 km) fra Movatn, Sagerud, Wåge dam, Nittedal Krudtværk til Mosenteret Nittedal, Nordmarka, Norge

 I dag tog jeg Linje 3 Jaren fra Oslo sentralstasjon og gikk av på Movatn. Fra Movatn gikk jeg langs Nordre Movatn til kryss hvor går veiene på tre rettning. Jeg valgte veien mot Sørli/nittedal. Denne veien har begge sider skog og går tog skinner på høyre side. Helt til 1,5 km før Sørli traff bare en dame med to hunder ellers gikk jeg alene til Sagerud skiskyttelag. Derfra krysset Ørfiskebekken og gikk langs bekken på venstre side mot Wåge Dam. Så gikk jeg videre mot Nittedal Krudtværk. Det var spennende opplevelse å se krdtværks gamle maskindeler her og der og Kraftverk/mølla gamle byggning. Her var også træskæring verk bl a laget tog, benk og litt av hvert, som forteller historisk samhengende av Kruttverk. I dag hadde jeg hoved fokus på Nittedal Krudtværk gamle historiske bilder. Etterpå gikk jeg nedover til Mosenteret. Her avluttet turen min. Tok buss 390 Oslo bussterminal. 

 
Nordre Movatn
Veien til Nittedal/Sørli
På vei mot Wåge Dam
Wåge Dam
Nittedal Krudtværk



































Kommentarer