Oslo 140521. Dagens tur (9 km) fra Skar, langs venstre side av Skarselva, Øyundammen, Fagervann til Hønefoten, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 51 Maridalen og gikk av på Skar bussholdeplassen. Her i fra gikk jeg oppover bakken på venstre side veien langs Skarelva til Øyungdammen iustedenfor stien på venstre side av veien går mot Fagervann. På Øyungen rundt på høyre side var det en del mennesker, som holder på sette sine køysenger og telter for overnatting. Noen traff på veien som hadde overnattet og på vei til Skar. Folk vil sikkert ha koselige å overnatte her ved Øyungen. Kanskje noen vil bade også. Her på Øyungdammen kiosken var stengt, men noen satt der å spiste sine medbragte matpakker og drakk kaffe etc. Så dro jeg mot Fagervann og traff skoleelver sammen med sine lærerne. Stien er bratt oppover hel til Fagervann. På Fagervann tatt jeg en pause og drakk min medbragt kaffe. Etterpå gikk jeg på stien på venstre side langs Fagervann. Denne stien svinger til venstre oppover bakken og etter hvert bare nedover helt til Hønefoten. Her står det på skilt at Turteråsen skogbrannfelt. Den 4. juli 1992 brant ca. 380 mål skog i Tuteråsen. Avsluttet turen min her og tok jeg buss 51 Nydalen fra Maridalen skole til Nydalen.

Øyungdammen

Skarselva

Øyungdammen
Langs Skarselva
Øyungdammen
På stien mot Fagervann
Fagervann

Stien mot Hønefoten
Glimy av Maridalsvannet





































Kommentarer

  1. Det var hyggelig å slå av en prat med deg på Fagervann. Fin blogg 🙂

    SvarSlett

Legg inn en kommentar