Oslo 110621. Dagens kort tur (7 km) Fra Frognerseteren, Roseslottet, Øvre Setertjern, Tommkleiva, Voksenkollen, Voksenåsen, Solstua, Midtstuen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr t-banestasjon og gikk av på Frognerseteren. Fra stasjon gikk jeg oppover langs forbi Roseslottet til Øvre Setertjern. Herfra gikk jeg på stien på høyre side av Øvre Setertjern til Onkel Tomms Hytte friluftsbarnehage. Så gikk jeg på venstre side av Øvre Setertjern Tommkleiva til Parkeringsplassen mot venstre side på veien mot krysset til venstre mot Voksenkollen t-banestasjon. Veie høyre går mot Tryvannstue. Fra Voksenkollen t-banestasjon gikk jeg mot Voksenåsen. Her holder på veienarbeid, men etter Voksenåsen opplæringssenter var veien ok til var jeg på Voksenåsen Norges Nasjonalgave til Sverige. Her er det Fredsklokke- "Tid for fred" på Dag Hammerskjøld Fredpark. Herfra er det god utsikt mot Oslofjord. På venstre side gikk jeg på stien nedover og treffer asfalt veien. Gikk jeg på høyre side ser jeg skilt Solstue. På Solstua var det stille og bare hadde litt vind. Her er det også god utsikt mot Oslofjord. Her føler jeg meg alltid fredlig omgivelse. Etter litt pause gikk jeg på gangvei nedover mot Åsbrekka langs Solstua. Så nedover på venstre side på asfalt. Etter par hundre meter på høyre side gikk jeg på stien til ser jeg på venstre side Holmenkollen kapell og på høyre side Holmenkollen hoppbakke. Herfra gikk jeg over Holmenkolleveien mot Midtstubakkene. Fra toppen nedover på høyre side stien mot Midtstuen t-banestasjon. Her på toppen er det godt utsikt mot Vettakollen, Grefsenkollen, Oslo og Oslofjord, På Midtstuen t-banestasjon avsluttet turen min og tok jeg Linje 1 Helsfyr.

God helg alle mine venner. 

   
Utsikt fra Solstue mot Oslofjord
Frognerseteren  og Roseslottet

Stien langs Øvre Setertjern
Tommkleiva
Veienn og stien  mot Voksenkollen
Voksenåsen
Sotstua
Utsikt mot Oslofjord
Gangvei mot Åsbrekka
Stien mot Holmenkollen Kapell og Hoppbakken
Veien mot Midtstubakkene og Midtstuen t-bane
utsikt mot Oslofjord































































Kommentarer