Oslo 040621. Dagens kort tur (8 km) fra Fossum, Andersputten /kulturminne, Østernvannet til Bjørnsgard, Bærum/Oslo, Norge

 I dag tok jeg T-banelinje 2 Østerås og gikk av på Eiksmarka t-banestasjon. Så tok jeg buss 230 til Fossum. Derfra gikk jeg på stien bak Fossum hoppbakke mot Østernvannet. Etter 15 minutter ser jeg en skilt kulturminne på høyre side på en liten sti og der stå på skilt Andersputten. Så gikk jeg videre mot Østrenvannet. Om sommeren vanligvis mange bader her og noen padler kano, i dag var det flere skoleelver, noen har er overnattet, noen kom nå og noen holder på bade. En voksen person fortalte meg det er pga lærerne streiker og derfor det er mange elver her for å bade og overnatte. Etterpå satt jeg kursen mot Abbortjern oppover, men kom ned på høyre side på umerket stien. Her var vann/tjern, fant ikke navn på kort. Så gikk jeg videre på veien mot Årnes. Etterhvert tok jeg stien, som går over side av Bogstadvannet. Her var det god utsikt mot Bogstadvann, Holmenkollen, Tryvanntårn og Wyller hoppbakkene. Så gikk jeg nedover mot Bjørnsgard. Her avsluttet turen min og tok buu 41 Røa og Linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr.


Stien mot Østernvannet
utsikt fra Fossum hoppbakke
Andersputten
Østernvannet
vann eller tjern 
Håper noen kan navn 
Wyller hoppbakkene
Stien mot Årnes


Utsikt mot Bogstadvannet
På stien mot Bjørnsgard
Bjørnsgard
Sørkedalselva renner inn Bogstadvannet

























Kommentarer