Dagens tur (10 km) fra Solgården, Djupedalåsen, Skaugumåsen, Åstaddammen, til Hvalstad Gården, Asker, Norge

 I dag tok jeg buss 250 Slemmestad og gikk av på Landøya. Herfra tok jeg buss 270 Asker og gikk av på Solgården. Tok veien og stien til Samie Cafe. Så gikk jeg på veien langs Senvann. Etterpå stien fra veien til høyre mot Djupedalåsen og Skaugumåsen. Stien er veldig bratt oppover. Så gikk jeg opp på toppen av Djupedalåsen (322 moh). Herfra er det godt utsikt mot Semvann. Videre tok stienmot Skaugumåsen. Endelig på toppen av Skagumåsen (349 moh). Her er godt utsikt mot Oslofjord og Holmen i Asker. Etterpå gikk jeg på stien mot Hvalstad nedover. På ett sted var stien veldig bratt nedover. Gikk på stien til Åstaddammen. Her opp seer jeg Grosetkollen. Hadde lyst å gå der, men tenkte en annen gang. Fra Åstaddammen gikk jeg mot Hvalstad gård på ca 1 km på asfalt veien. På Hvalstad gård avsluttet jeg turen min. 

Utsikt fra Skaugumåsen
Skaugum
Stien mot Semsvannet
Semsvannet
Djupedalåsen
utsikt fra Skaugumåsen
Åstaddammen
Hvalstad gård








Kommentarer