Oslo 010621.Dagens tur (10 km) fra Varingskollen stasjon, Øvre Slipperen, Utsiktpunkt, Veslekollen til Åneby stasjon, Hakadal, Norge

 I dag tok jeg tog linje 3 Jaren fra Sentralstasjon og gikk av på Varingskollen stasjon. Gikk oppover bratt bakken langs Øvre slipperen og Midt slipperen på stien til Varingskollen utsiktpunkt (546 moh)ved tårn og kafe. Her er godt utsikt mot to vannene Langvann og Elvann. Vestre side er Ørfiske. Så gikk jeg videre mot Veslekollen (517 moh). Herfra gikk jeg videre nedover på stien mot Åneby. På et krysset på stien til høyre peker på skilt Høldippelen 0,7 km. Gikk jeg rettning mot Høldippelen (ikke fra badeplassen) tok bilder og snudde meg mot Åneby Stasjon. Fra Åneby er badeplass 1,5 km. På Åneby stasjon avsluttet turen min. Tok tog linje 3 Setralstasjon.


Utsikt fra Varingskollen
På stien Øvre og Midt slipperen
Utsiktpunkt Varingskollen
Utsikt fra Varingskollen

Stien mot Veslekollen
Stien nedover mot Åneby stasjon
Høldippelen
Stein mot Åneby stasjon






















Kommentarer

  1. Så flotte bilder, ser ut som det var en fin tur. Tusen takk for at du deler opplevelsen med oss andre 👍🤗

    SvarSlett
  2. Tusen hjertelig takk for kompliment 🤗 💚.

    SvarSlett
  3. Det ser ut som en knall-fin tur! Den må testes ut! :)

    - Roy Bratbakken

    SvarSlett

Legg inn en kommentar