Oslo 030621. Dagens tur (11 km) fra Snippen, Barlindåsen, Sandermosen, Midtodden, Oset til Kjelsås stasjon, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog linje L3 Jaren fra Sentralstasjon og gikk av på Snippen. I fjor tok jeg stien fra Sandermosen til Barlindåsen, men i dag hadde jeg planner å gå på stien som starter ikke lang fra lille tunnel under jernbanen. Spurte jeg en person (Magne Linholm) som også gikk av på Snippen fra toget at hvor stien starter opp til Barlindåsen ? Istedenfor spurte Magne Lindholm meg er det du er Abdur? Svarte jeg det stemmer. Han sa til meg at vi er facebook venner. Vi har aldri truffet hverandre før. Så han sa bare bli med meg jeg skal også oppover i Åsen. Jeg var så lykkelig å treffe en facebook venn. Vi gikk satt på utsiktpunkt plassen, Hadde en hyggelig prat og godt utsikt mot Maridalsvannet og Maridalsalpene.Det var hyggelig å treffe deg Magne Lindholm. Etterpå Magne gikk videre mot Årvoll og gikk jeg nedover mot Sandermosen. Alltid når jeg er på Sandermosen nedlagt stasjon og kiosken tenker hvorfor denne stasjon er nedlagt ? Tenker jeg hvis Skiforeningen. DNT, Vy og Maridalsvenner hadde samarbeidet og la ikke stasjon bli nedlagt fordi for oss pensjonister og de som ikke har bil hadde benyttet både i sommer og vinter. Så gikk jeg mot Kjelsås både på grusveien og god utsikt mot Tryvanntårn, Maridalsvannet, Sander Gård. Tok en liten pause her og gikk rett nedover på stien mot Midtodden. Herfra krysset jeg jernbanen over andre siden helt på Maridalsvannet. Her er det ikke lov å bade, men kan slappe av ved vannkanten og grille. Så gikk jeg på stien tilbake mot Oset. Her er god utsikt og en minne skilt om Kari. På enden av veien har noen hengt en figur, som sier til turgående velkommen og takker for tur i Lillomarka. Avsluttet jeg turen min på Kjellsås stasjon og tok tog L3 til Sentralstasjon.

Utsikt fra Barlindåsen

Veien fra Snippen stasjon

Her møter jeg Magne Lindholm

Vi gikk oppover stien til utsiktpunkt. 

Magne Lindholm peker mot Maridalsvannet

Videre mot Sandermosen på stien til høyre fra stien krysset
På Sandermosen stasjon
Veien videre mot Kjelsås
Fant ikke hytta
utsikt mot Maridalsvannet

Herfra gikk jeg på stien mot Midtodden
Stien mot Oset
Veien mot Kjelsås stasjon

























































Kommentarer