Oslo 090621. Dagens tur (14 km) fra Fossum, Skyttekollen, Brunkollen, Østernvannet til Fossum, Bærumsmarka, Norge



I dag tok jeg linje 2 Østerås fra Helsfyr t-banestasjon og gikk av på Eiksmarka t-banestasjon. Defra tok jeg buss 230 Fossum/Ila og gikk av på Fossum. Fra Fossumbanen tok jeg stien mot Brunkollen via Skyttebanen. På skyttebanen var noen holder på øve med skytting. Når du er i Bærumsmarka hører du veldig mye skytte lyder. Fra Skyttebanen var stien brattoppover helt til Brunkollen turisthytta. Det var så deilig å sitte i sola, i frisk luft og oppleve utsikt mot Kolsåstoppene. Her på Brunkollen markastue er det selvbetjening. Jeg kjøpte en kopp kaffe. Etter pausen tok jeg grusveien tilbake mot Østernvann/Fossum. På høyre side av  veien mot Østernvann fikk jeg utsikt mot Oslofjord, Østrenvann og langt opp Holmenkollen. Østervann var det ikke mange mennesker i dag. Herfra tok jeg stien mot Fossum via Lachåsen. Fra stien til venstre fikk jeg utsikt mot Bogstadvann, Wyller bakken, Tryvanntårn og Holmenkollen hoppbakken. På Fossumbanen avsluttet jeg turen min og tok buss 230 Bekkestua. Gikk av på Eiksmarka og tok linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr t-banestasjon.
På Østrenvann
Stien fra Fossum
Skyttebanen
Brunkollen utsikt fra Skyttebanen
Stien til Brunkollen
Brunkollen markastue
Utsikt fra Brunkollen
Brunkollen
utsikt fra veien mot Østrenvann og Fossum
Østernvann
Veien via Skillebekk mot Østernvann
Østrenvann
Stien mot Fossum via Lachåsen
Utsikt fra stien mot Wyller, Bogstadvann og Holmenkollen
Fossum idrett







































 

Kommentarer