Oslo 070621. Dagens tur (9 km) Fra Gjettum, Søndre Kolsåstoppen, Setertjern, Nordre Kolsåstoppen til Stein Gård, Bærum, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Kolsås fra Helsfyr t-banestasjon og gikk av på Gjettum t-banestasjon. Herfra tok jeg stien (parallel til Gjettum gård) via Kalkstien oppover brattstien og trapper til Søndre Kolsåstoppen (342 moh). Stien var tørr og var lett å gå oppover. Her var det godt utsikt over Oslo, Bærum og Oslofjord. Etterpå ruslet jeg videre via tårn på stien nedover mot Setertjern. Så var fremme ved Setertjern. Herfra var det brattstien oppover helt til Nordre Kolsåstoppen. Nå sola begynte å gjemme seg og skyer dukker opp. Her tok jeg en pause og gikk nedover mot Stein Gård vis Kolsåsstubbene. På Stein Gård bussholdplass avsluttet turen min. Tok buss 150 Oslo bussterminal, men gikk av på Bekkestua og tok Linje 3 Mortensrud til Helsfyr t-banestasjon. 


Utsikt fra Søndre Kolsåstoppen
Stien mot Søndre Kolsåstoppen
Utsikt fra Søndre Kolsåstoppen
Teletårn
Setertjern 

Utsikt fra Nordre Kolsåstoppen
Nordre Kolsåstoppen
Stien til Stein Gård
















































Kommentarer