Dagens tur (10 km ) fra Bjørnsgard, Abbortjern til Årnes, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Østerås fra Helsfyr T-banestasjon og gikk av på Røa. Her i fra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Bjørnsgard. Så gikk jeg på stien langs Bymiljøetatens planteskole - Oslo bytrær opptil grusveien til høyre. På veien ett sted går til høyre svingen. Her er det plassert benken og er god utsikt mot Bogstadvannet. Så fortsatt jeg samme veien inntil der startet stien langs Abborvannsbekken til Abbortjern. Her var det bare to personer som holder på å fiske ellers var det stille, fredelig. Tatt en liten pause her. Så kom jeg tilbake samme vei inntil på en kryss fortsatt jeg på veien til venstre. Etterpå fra andre kryss tok jeg stien til høyre mot Årnes. Her var det mange molter og blåbær buskene. Så kom jeg nedover til Årnes utfartsparkeringsplassen. Her slutter jeg turen min. Tok buss 41 til Røa og videre buss 32 Kværnerbyen,

 
Abbortjern
Utsikt Bogstadvannet
Veien mot Abbortjern
Abbortjern





















 





Kommentarer