Reinebringen 020721. Reinebringen tur, Lofoten, Norge

I dag var det fint vær og tok jeg buss 741 fra Svolvær sentrum til Leknes og fra Leknes skiftet buss 742 Å i Lofoten og gikk av på Reine krysset. Hele buss turen var veldig behagelig og hadde godt utsikt mot vakre landskap, fjell, vann og bruer. Fra Reine krysset gikk jeg langs E 10 mot venstre side av tunnelen på veien til ser jeg tavle om Reinebringen (448 moh). Her startet jeg på stien oppover i bakken og så på sherpatrapper (1500) bratt oppover til slutten av trapper. Når satt jeg på trappa å ta en pause spurte meg forbi passerte folk "Are you feeling well"? og noen på norsk "går det bra ,med deg" ? Mitt svar var yes i am just taking rest. Bare tar en pause. Så satt jeg på slutten av trapper og tenkte meg ikke fortsette videre bratt oppover sist 150 meter. Her hadde jeg godt utsikt ned mot fjorder og E 10. Så kom jeg nedover i trappene først 100 trapper på rumpa og andre som vanlig. Var heldig med vær og ikke vind og hadde herlig opplevelse på turen min. Så gikk jeg tilbake til Reine krysset og tok buss 742 Leknes og så videre til buss 741 til Svolvær.
Busstur fra Svolvær til Reine
Bilder av turen min










 

Kommentarer