Oslo 260821. Dagens tur (10 km) fra Voksen Skog, Strømdammen, Wyller, Tryvannstua, Heggehullet, Frøntråka til Skådalen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 32 Voksen Skog fra Kværnernyen og gikk av på siste holdeplassen. Det er god utsikt mot Østernvannet og Bogstadvannet fra starten av stien mot Strømdammen. Her i fra gikk jeg mot Strømdammen på veien og etterpå tok stien på venstre side av Strømdammen. Videre gikk jeg grusveien igjen mot Tryvannstua og etterhvert oppover til Wyllerløypa. Her var det god utsikt på toppen av Wyller mot Østrenvannet, Bogstadvann, Sørkedalen og Fjorden. Så gikk jeg forbi Lille Tryvann, Tryvannkleiva, Skomakertjern, Tryvannstua og Store Tryvann via Heggehullet til Frøntråka. På Store Tryvann traff jeg tilfeldig to hyggelige Facbook venner (Her Lossius og fru Lossius). Vi hadde veldig hyggelig kort prat sammen. (Det glader meg alltid når jeg treffer mine Facebook venner, som har jeg aldri truffet tidligere). Her i fra tok jeg stien mot Skådalen langs bekken til Skådalen t-banestasjon. Avsluttet turen min her og tok Linje 1 til Helsfyr t-banestasjon.


Strømdammen
Utsikt fra bakken
 
mot Tryvanntårnet
Lille tryvann
Tryvannkleiva
Skomakertjern
Tryvannstua
Store Tryvann
Heggehullet
Stien mot Skådalen
Skådalen t-banestasjon

Kommentarer