Oslo 300821. Dagens tur (14 km) fra Sognsvann, Store Åklungen, Lynhytta, Ullevålseter, Skjennungstoppen, Skjennungstua, Skjennungen, Heggehullet til Frognersteren, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Majorstuen og gikk av på Sognsvann t-banestasjon. Her er det flere veiene går mot Ullevålseter. Så gikk jeg på veien Sognsvann opp via Pinabekken først på stien til igjen grusvei og etterhvert igjen på stien mot Store Åklungen, Lynhytta. På Lynhytta stå det skilt OSLO-MERIDIANEN. Intressant for meg. Etterpå gikk jeg oppover på stien mot Ullevålseter. Her tok jeg kort pause og gikk oppover på stien over Skjennungtoppen til Skjennungstua. Etter en kopp kaffe gikk jeg nedover mot Skjennungen. Gikk forbi mot Frognerseteren via Heggehullet. På Frognerseteren var ertattet med bussen fordi Ruter holder på velikehold mellom Frognerseteren og Besserud. Her avsluttet jeg turen min. Tok buss fra parkeringsplass til Bessrud t.banestasjon. Her i fra tok jeg linje 4 til Helsfyr t.banestasjon. 

Sognsvann
Store Åklungen
Lynhytta
Ullevålseter
Stien mot Skjennungtoppen
Skjennungstua
utsikt mot Tryvanntårn
Skjennungen
Vei mot Heggehullet
Sportsplassen utsikt mot Oslofjord
Oslofjord
utsikt fra Frognerseteren




























Kommentarer