Dagens tur (8 km) fra Fjellhveien, Sherpatrapper, Fjellatua, Storsteinen (421 moh), Fløya (671 moh), Steinhytta ( 517 moh), Fjellheisen og heisen nedover til Fløyveien, Tromsø, Norge .

 I dag tok jeg buss 26 Tromsdalen fra sentrum og gikk av på bussholdeplass Fjellheisen. Etterpå gikk oppover på 1 km stien på venstre side av Fjellheisstasjonen. Gikk oppover på Sherpatrapper (1204) opptil Fjellstua (Fjellheisstasjonen). Her tok jeg en kopp kakao. Så gikk jeg mot Storsteinen, Her var det godt utsikt mot Tromsø og øyene. Etterpå gikk jeg stien på høyre side langs. Her var det mange stier å velge mellom. Valgte jeg en stien til venstre opp mot bratt bakken til Fløya. Her var det godt utskit rund Fløya. Så gikk jeg mot Fjellheisen via Steinhytta, som ligger nedover fra Fløya. Fra Fjellheisen tok jeg heisen nedover til bussholdeplass Fjellheisen. Tok buss til Tromsø sentrum. Det var deilig tur i litt sol og litt skyetvær.

  


Fløya 671 moh
Steinhytta






































Kommentarer