Oslo 310821. Dagens tur (8 km) tur/retur fra Sognsvann, Svartkulp, Svenskemuren, Nedre Blanksjø til Sognsvann, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Majorstuen t-banestajon og gikk av på Sognsvann t-banestasjon. Først rett mot Sognsvann på veien til høyre langs Sognsvann og etterpå tok jeg stien oppover til Svartkulp. Her på bekken som renner ut fra Svartkulp hadde litt vann, men deilig vanns lyder var det. Fra demningen gikk jeg på høyre side av Svartkulp. Her i Sognsvann området er mange stien merket eller uten merket. Her i fra gikk jeg på stien mot Korsvoll til Svenkemuren. Her var det mange blåbær buskene. Plukket litt bæbær og spiste tilstede. Det var så deilig. Etterpå gikk jeg langs Svenskemuren og forbi VARP/KASTEGRAV gikk jeg med trist følese mot Låkeberget. Så oppover på stien til venstre istedenfor Låkebeget og møter på grusveien til høyre mot Sognsvann. Her på veien til høyre side var Nedre Blaksjø og Oslo geografisk midtpunkt. Så fortsatter jeg nedover Svartkulp på min venstre side. Her ved krysset gikk jeg til høyre og tok stien mot Sognsvann. Så gikk jeg langs Sognsvann mot Sognsvann t-banesatasjon. Her avluttet jeg turen min.

Sognsvann
Svartkulp
Stien mot Korsvoll
Svenskemuren
Varp/Kastegrav
 videre mot Låkeberget
Nedre Blanksjø
Sognsvann













Kommentarer