Oslo 08082-. Dagens tur (9 km) fra Sognsvann til Vettakollen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Jernbanetorget T-banestasjon og gikk av på Sognsvann. Her i fra tok jeg langs Sognsvann på venstre side oppi bakken mot Ullevålseter. Så tok jeg stien til venstre mot Gaustad. Videre gikk nedover til venstre på stien der stå skilt 0,1 km Gaustad gruve. Tok bilder og opp igjen på stien. Etterpå tok jeg umerket stien forbi en nedlagt hytte/kiosk/toalett oppover bakken. Etter bakken nedover var på veien som til høyre (veien fra Vettakollen til Båntjern). Fra Båntjern tok jeg umerket stien oppover bakken øvre side av Båntjern. Fortsetter jeg stien oppover mot Vettakollen utsiktpunkt. Her var det godt utsikt mot Roseslott på Frognerseteren, Holmenkollen og Midtstuen skibakkene, Oslofjord og byen. Så gikk jeg nedover igjen på umerket stien mot Båntjern fra Jernmalmskjerp skilt. Nå var det en del mennesker, som holder på bade. Her i fra tok jeg veien til Vettakollen T-banestasjon og tok Linje 1 Helsfyr til Jernbanetorget  T-banestasjon. Det var nydelig solskinnsvær og hadde deilig tur.
Utsikt fra Vettakollen
Sognsvann
Veien oppover
Her tok jeg stien mot Gaustad
Gaustad Gruve
Nedlagte hva?
Stien mot Vettakollen
Båntjern
Øvre side av Båntjernn
Stien mot Vettakollen
Utsikt fra Vettakollen utsiktpunkt
Båntjern
























Kommentarer