Oslo 040921. Dagens tur (15 km) fra Kringlevann (Kringla), Setertjern, Grytedalen, Store Gryta, Monsen Tangen, Søndre Småvann, Langsetløkka til Kjelsås, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 4 Vestli via Majorstuen fra Helsfyr til Nydalen t-banestasjon og fra Nydalen buss 56 Solemskogen. Gikk av på Kringlevann. Her i fra gikk jeg rund Kringla på stien og kort stykke på asfalt veien til Slemskogen parkering. Fra parkering gikk jeg nedover mot Setertjern. Her gikk jeg på umerket stien til Setertjern istedenfor grusvei som går på høyre side. Så fortsetter jeg videre gjennom myr. Her var det blåbær. Satt ved buskene, plukket og spiste. Smakte godt. Etterpå videre oppover Grytedalen. Her fant jeg tørket elgbein mulig på stien spred rund ( se videosnutt). Så gikk jeg videre og nedover på umerket stien mot til Monsen Tangen. Her i fra på stien mot Kjelsås/Langsetløkka. Ved krysset gikk jeg oppover på grusvei mot Langsetløkka. Så gikk jeg på venstre side og nedover på høyre side av Søndre Småvann. Videre mot Langsetløkka oppover til idrettplassen. Så videre mot Kjelsås på min høyre side ser jeg Oset/Maridalsvann. På Kjelsås stasjon avsluttet turen min. Tog til Oslo Sentralstasjon. Vider buss 37 Helsfyr. God søndag folkens.
 
 
Kringla


Setertjern

Gryttedalen
Store Grytta
Nedover mot Monsen Tangen og Langsetløkka
Monsen Tangen

Søndre Småvann




























 

Kommentarer