Oslo 090921. Dagens tur (7 km) fra Solemskogen, Nordre Putt, Linderudkollen, Svartputten, Ole. Høiland hula til Isdammen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 37 Nydalen fra Helsfyr og gikk av på Nydalen. Fra Nydalen byttet til buss 56 Solemskogen og gikk av her på utfartsparkering. Gikk på vei og på stien mot Linderudkollen via Nordre Putt. På Linderudkollen var det stille og rolig, men på veien langs Svartputte var det mennesker og barnehagebarna. Etterpå gikk jeg til venstre på stien mot Ole Høiland hule. Traff tre turgående mennsker på vei til Svartputten. Hadde en liten prat med dem. Så videre gikk jeg mot Ole Høilands hula ( hadde ikke med meg noen daler ) gikk forbi mot Isdammen vis enden av Storhaugbakken. Gikk videre på umerket stien til Isdammen. Her møter jeg tilfeldig Hr Håvard Pedersen. Vi pratet sammen om Isdammen og Lilliomarka bl a lokal historie. Etterpå han tilbud meg omvisning om Hønsehuset og Øvre Isdammen lokal ( laget video og publisert abdurpaatur på tik tok). Var så glad å truffet Håvard Pedersen. Til Håvard Pedersen, Takk for hyggelig prat og omvisning. Så gikk jeg mot Stig.. Her avluttet turen min. Tok buss 31 Snarøya og gikk av på Bjørvika.

Nordre Putt
Stien mot Linderudkollen
Svartputten
Stien mot Ole Høiland hula
Ole Høiland Hula
Stien mot Isdammen
Isdammen
På Isdammen
Hønsehuset


















Kommentarer