Dagens tur (8 km) Fra Brokkenhus, Setertjern, Klokkerud, Sandbakken sportsstue, Setertjern til Stensrudtjern, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebekk og gikk av på Brokken hus. Her i fra gikk jeg på venstre side veien mot Sandbakken uparkering langs Setertjern på venstre side. Så gikk jeg mot Klokkerud. Fra Klokkerud gikk jeg mot Sandbakken sportsstue til høyre på stien og videre til Sandbakken parkering. Så videre til høyre langs Setertjern og krysset over brua. Gikk på veien mot Stensrudtjern. På Stensrudtjern traff jeg en hyggelig dame. Hun fortalte meg om at hun er vokset opp her i gård, som er nedlagt pekte på veien motsatt side av badeplassen. Hun fortalte at i barndom hjelp hun foreldre på gård og var mye bading på Stensrudtjern. Gård er nedlagt, men fikk vi lov å beholde vår bolig her. Nå om dagen tar hun en tur her ved badeplassen. Takket jeg henne om hyggelig prat. Så gikk jeg på veien mot Eventyrland med tenke på om hvordan i gamle dager levde bonder. Her i fra gikk jeg videre til Store Stensrud bussholdeplass. Avsluttet turen min. Tatt buss 550 mot Oslo bussterminal. 

For Dagens video vennlig se på 

tik tok abdurpaatur 

Setertjern 

Sandbakken sportsstue
Setertjern
Veien mot Stensrudtjern/Enebakkveien
Stensrudtjern
Eventyrland
Store Stensrud 






















Kommentarer