Oslo 230921.Dagens tur (8 km) fra Ulsrud t.banestasjon, Ulsrudvannet, Sorli besøksgård, Bråten, Nøklevannet/Rustadsada, Skrapetjern til Skullerud Sportsua, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Mortensrud fra Helsfyr t-banestasjon og gikk av på Ulsrud t.banestasjon. Gikk over andre siden av stasjon og på veien mot Ringveien. Her i fra gikk oppover på en gang vei gjennom bolig blokkene til asfalt veien. Igjen gikk jeg på høyre side på stien til Ulsrudvann. Så fortsetter jeg på grusveien mot Sorli gård. Gikk videre til venstre på umerket stien in i stille og rolig i skogen mot Nøklevann langs på stien og grusveien til badeplass på Bråten. Så gikk jeg på stien og grusveien igjen til nedover bakken til Rustadsaga. På venstre side ser jeg Nøklevann. Her var overraskelse for meg at noen eldre modige damer holder på bade ved dammen og på høyre side det noen skoleelver. Etterpå gikk jeg på videre nedover på bakken på stien mot Skrapetjern. Her var det herlig lukt. Flere mødre med barna sine på vognene og holder på grille. Så fortsatt jeg videre langs Skrapetjern på min venstre side og fjellveg på høyre side. Så traff jeg grusveien som begynner fra Skullerud skole går nedover på høyre side mot Skullerud sportsstua, men jeg tar stien oppover og kommer til Akkebakken. Her i fra går jeg nedover mot Skullerud sportsstua og venstre side ser jeg holder på bygge Arena. På sportsstua kommer en person og spurte meg er det deg som publiserer bilder på Facebook ? Svarte jeg ja det stemmer. Han sa jeg er også din venn på Facebook. Vi har aldri møtet hverandre. Vi møtet tilfeldig. Han fortalte meg at han og fruen driver Skullerud sportsstua. Han tilby meg kaffe og vaffel, Vi hadde hyggelig prat sammen. Etterpå gikk jeg mot Skullerud bussholdeplassen. Avsluttet turen min og tok buss 70 Nationaltheatret.

   Ljanbekken

  



Ulsrudvannet
Mot Sorli gård
Nøklevann
Bråten
Nedover mot Rustadsaga
Nøklevannet

Rustadsaga
Ljanbekken
Skarperudtjern

Mot Skullerud akkebakken
Akkebakken
Skullerud sportsstua























































Kommentarer