Dagens tur ( 9 km ) fra Nordre Skøyen Hovedgård, Østensjøvannet, Østensjø Gård tilbake til Østensjøvannet, Oslo, Norge

 

I dag tok jeg Linje 3 Mortensrud t-bane fra Helsfyr t-bane og gikk av på Hellerud t-banestasjon. Gikk oppover til Nordre Skøyen Hovedgård. Her er det godt utsikt mot Oslofjorden og byen. På Nordre Skøyen Hovedgård er det minne merkering falt for Norges frihet 1940-1945. Så gikk jeg på stien og veien mot Østensjø skole. Østensjø var bygget 1925. Fra skolen er det godt utsikt mot Østensjøvannet.  Videre gikk jeg innover mot Østensjøvannet og her ved høyre side Østensjøvannets venner hadde dugnad å rydde og å klippe busker og gress fikk vite. Fra neste krysset gikk jeg oppover på stien på bakken langs Østensjøvannet. Så traff jeg veien. Her på høyre side er det stor stein og bak er to fjellvegger. Det stå klatring er forbud på et ark. Etterpå gikk jeg langs Østensjøvannet og videre til nedlagt Eterfabrikk på Bogerud. Her i fra gikk jeg mot Kolonihagen og igjen på Østensjøvannet. Så videre mot Østensjø gård. Fra gård nedover på asfalt veien mot Østensjøvannet. Gikk langs vannet til på rundkjøring. Så videre nedover til Høyenhall t-banestasjon forbi Bryn senter. Avsluttet turen min og tok Linje 4 fra Høyenhall til Helsfyr t-banestasjon. 

Se video på tik tok abdurpaatur. 


Etner fabrikk på Bogerud
ukjent foss (vet ikke navn)
Kolonihagen
Østensjøvannet
Østensjø gård
Østensjøvannet
Høyenhall t-banestasjon
















Kommentarer