Dagens tur ( 9 km ) fra Trollveikrysset, Trollvann, Trollvannstua, Langevann, Linderudkollen tilbake til Trollvann, Haralds hytta til Loftshus, Lilliomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 4 Vestli fra Helsfyr og gikk av på Nydalen t-banesarasjon. Her i fra tok jeg buss 56 Solemskogen og gikk av på Trollveikrysset. På lørdag kjører buss 56 B til Grefesenkollen. Så i dag gikk jeg videre mot Trollvann først på asfalt vei og etterpå tok stien til venstre som fortsetter på umerket stien, som møtes grusvei til venstre mot Trollvann. Så gikk jeg videre mot Trollvann stua. Her i fra gikk jeg på stien til venstre oppover mot Langevann. Så gikk jeg på stien nedover mot Linderudkollen og traff grusvei. Videre gikk jeg på grusvei og stien tilbake igjen til Trollvann. Her i fra tok jeg stien oppover mot salambakken. Fra midt av salambakken tok jeg stien til venstre og hold til høyre til Harald Hytta på Grefsenåsen. Det er ikke enkelt å finne rett stien hit. Fra Haralds hytta gikk jeg nedover mot salambakken videre mot Lofthus. Her avsluttet jeg turen min. Skritteller fungerte ikke helt riktig men tipper 9 km tur. God helg alle sammen.
 

Trollveikrysset mot Trollvann
utsikt mot Maridalsvann
Stien mot Trollvann
Trollvann
Trollvannstua
Stien mot Langevann og venstre bilde ser jeg Maridalsvann.
Her i fra gikk jeg videre på mot Langevann
Langevann
Mot Linderudkollen langs Langevann
Linderudkollen
Veien mot Trollvann
Trollvann
På stien oppover satt denne trollen
Utsikt mot Groruddalen
Her i fra gikk jeg på venstre på stien

Haralds hytta
Utsikt mot Groruddalen
Stien mot Lofthus






























Kommentarer