Oslo 221021. Dagens tur (7 km) fra Granfoss, Møllefoss, Sollerudstranda, Vækerø Parken til Skøyen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog til Lysaker stasjon fra Oslo sentralstasjon. Fra Lysaker stasjon gikk jeg på høyre side av Lysaker elva på turstien og gjennom kontor lokaler mot Granfoss. Så gikk jeg over bro på andre side av Lysaker elva mot Møllefoss. Her er det Møllefossen cafe. Nydelig utsikt fra vinduene mot Møllefossen. Gikk over Lysaker elva/Møllefoss videre mot Lysaker brua. På høyre side er Lysaker brygge. Videre gikk jeg på venstre side mot Sollerud stranda. Så fortsetter jeg langs kyststien mot Vækerø Parken. Her gikk jeg oppover forbi en nydelig gammel bygningen (vet ikke navn). Så gikk jeg på asfalt veien forbi Maxbo til Sjølyst/Skøyen. Her avsluttet turen min. Tok buss 32 Kværnerbyen mot sentrum. 

Granfoss

Gatekunst - Lysaker brua
Sollerud og Lysaker brygge
Vækerø parken

På turstien mot Sjølyst




































Kommentarer