Dagens tur (8 km) fra Skullerud sportsstua, DRITUT husmannsplass (nå parkeringsplass), Leirskallen, Ole Bjørn plass, Hauketo stasjon til Fiskevollen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Mortensrud og gikk av på Skullerud. Gikk forbi Skullerud Akebakken og Skullerud sportsstua. Videre oppover bakken. På høyre side renner bekken nedover, går i rør under veien andre side og renner inn i Ljanelva. Så gikk jeg tilbake mot brua 1. Her på min høyre sode var det Skullerud sportsstua og på venstre Ljanelva. Gikk videre mot Leirskallen. På veien forbi Skullerud gårdskvern, Skullerud sag og Sagdammen skiltene, DRITUT husmannsplass (nå parkeringsplass) og til høyre oppover til Sagstua. Her er det utsikt nedover Ljanelva. Så gikk jeg nedover forbi parkeringsplassen mot Leirskallen. Her i fra langs elva til Leirskallen (plass) til Frostveien til høyre mot Munkerudkleiva. Så her i fra går stien på høyre side av Ljanelva. Gikk nedover mot elva. Her var stien under vann så snudde meg oppover tilbake. Så gikk på Brattvollveien til høyre. Her traff jeg en hyggelig dame. Vi hadde hyggelig prat sammen. Hun forklarte meg om jeg vil fortsette videre på samme veien mot barnehagen. Der i fra går vei nedover mot Ole Bjørns plass. Her i fra gikk jeg videre mot Ljanelva ( Munkerudsaga skilt) over brua oppover på vei mot og over Hauketo bru til Hauketo stasjon. Forbi stasjon mot Fiskevollen. Gikk langs hundepark og fotballbanen til Fisketrapp. Her i fra mot Fiskevollen bussholdeplass. Avsluttet turen min og tok buss mot Bjørvika. abdurpaatur tur video også på tik tok og You tube.





    










Kommentarer