Oslo 231021. Dagens tur (9 km) fra Krokhol, Paddetjern, Tømmeråsen, Tretjerna, Abborttjern tilbake til Krokhol, Østmarka, Ski, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebakk og gikk av på Krokhol. Gikk forbi Krokhol Golfbanen til venstre på veien ved bommen. Etterpå gikk jeg på stien til høyre mot Paddetjern. Stien var bratt oppover og våt. Så gikk jeg nedover og oppover igjen mot Tømmeråsen. Her god utsikt, men dis lang på fjellene. Etterpå gikk jeg på stien mot Krokholveien. Så videre mot Tretjerna. Her på ved store tretjerna Norges Jeger og Fiskerforbundet 150 års markering. i denne forbindelse holder på servere deilig fiskesuppe, elggryta og svele. (fikk jeg også). Var så heldig å spist varm mat, suppe og søt svele midt i marka. Magefull gikk jeg mot speider hytte. Her ved hytta tatt en liten tur/retur til Abbortjern. Om sommeren her er mulig å fiske. Så gikk jeg på veien mot Krokhol. Her avsluttet turen min og tok buss 550 Oslo bussterminal til Bjørvika.

På stein mot Paddetjern
Paddetjern
Tømmeråsen
Nedover mot Tretjerna
På Tretjerna 
Her fikk jeg varm fiskesuppe, elggryta og svele


Abborttjern

























   

Kommentarer