Oslo 181121. Dagens tur (7 km) fra Rødtvet, Vesletjern, Alunsjøendammen, Alunsjøen til Ammerud, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Vestli fra Jernbanetorget t-bane og gikk av på Rødtvet t-banestasjon. Her i fra gikk på tursti og etterpå til venstre på stien oppover på venstre side gikk forbi Hindu tempelet mot Applløkka flerbrukshall og Appalløkka. Så var fremme på Vesletjern (Lilletjern). Her i fra gikk oppover på høyre side av Vesletjern på umerket stien. Etterpå gikk jeg på høyre side langt halv rundt Alunsjøen. Her var det i 1920-29 Aker vannverk. Fra dammen gikk jeg på stien mot Ammerud utfatsparkering. Så gikk jeg først på en liten stien til Ammerudveien til Ammerud t-banestasjon. Her avsluttet turen min. Tok linje 5 og gikk av på Grønland t-banestasjon.


Utsikt fra turvei (Rødtvet til Kaldbakken)
Vesletjern
Stien mot langt Alunsjøen
Alunsjøen
Alunsjødammen og damvokterbolig
Stien mot Ammerud
Ammerud parkering
Ammerud t-banestasjon

Kommentarer