Oslo 281121. Søndags kveld kort tur til Kongshavn vgs (Sjømannsskolen ) og Utsikten, Ekebergskråningen, Oslo, Norge

Søndags kveld var kald og skytvær. Tok jeg trikk 19 Ljabru og gikk av på på Ekebergparken. Gikk mot Kongshavn vgs. Her var god utsikt mot byen på høyre side, Holmenkollen, rett på Oslo Øyene bl a Hovedøya og Oslofjorden.Så gikk jeg på stien på venstre side nedover mot Kongshavnveien oppover på veien. Så gikk jeg på stien igjen på høyre side til Utsikt. Igjen ser jeg Oslofjorden og på høyre side Oslo. Her på Utsikten var det Utsikten kafé, som har nedlagt. Føler alltid trist og savner kafé. Husker god om sommeren besøkte mange mennesker og der med kaffe og kald drikke. Likevel for meg det å slappe av og å nyte utsikt mot Øyene og nyter med en kopp medbragt kaffe og kvikklunsj. så tok jeg trikk 19 Majorstuen og gikk av på Middelalderparken. Det var deilig og herlig kort kveldstur.




Utsikt fra Kongshavn vgs
Kongshavn vgs (Sjømannsskolen)
Stien nedover mot Kongshavnveien
Stien mot Utsikten
Utsikten
Nedlagt Utsikten kafe
Middelalderparken trikk og busstop
utsikt mot Ekeberg og Sørenga


























 

Kommentarer