Oslo 091221. Dagens tur (9 km) fra Sognsvann, Blanksjø Nedre, Jøssingkollen, Hammeren, Skjervengård til Låkeberget, Nordmarka, Oslo, Norge ,

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann og gikk av på Sognsvann t-banestasjon. Gikk mot Sognsvann og videre på veien mot Svartkulp. Her ifra gikk jeg mot Blanksjø Nedre. Her er det  geologiske Oslo midtpunkt. Så gikk jeg videre mot Hammeren. Her på kulturstien gikk jeg langs Skjærsjøelva og på andre side er det kraftstasjon byggning. Fra veikryss gikk jeg mot Låkeberget forbi Skjerve gård. På veien traff en turgående gjengen. Her på veien på høyre side går en sti oppover til Jøssingkollen. Her stå på skilt tre Kollabakkene. Så gikk jeg videre til Låkeberget parkeringsplass. Her avsluttet turen min og tok buss 41 Nydalen.

Skjærsjøelva
Sognsvann
Svartkulp
Blanksjø Nedre
Geogirafik Oslo midt punkt 
Jøssingkollen her var hoppbakke som var nedlagt i 1960
utsikt Maridalsvann
Veien mot Hammeren
Skjærsjøelva langs på kulturstien mot Hammeren
Skjærsjøelva 
Veikrysset til høyre mot Låkeberget
Skjerverngård utsikt fra veien
Disse turgående gjengen ønsket at bildene deres får lov å ha med i bloggen min.
Utsikt mot Maridalsvann fra Låkeberget parkeringsplass


















Kommentarer