Oslo 191221. Dagens tur (12 km) fra Sognsvann, Store Åklungen, Ullevålseter, Frønstråkka til Frognerseteren, Nordmarka, Oslo, Norge ,

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann og gikk av på Sognsvann T-banestasjonen. Gikk på venstre side av Sognsvann og gikk opp på til Pina bakken. Her i fra igjen på høyre side av Sognsvann. Gikk forbipasserte Søndre og nordre gård Ruinene mot Ullevålseter. Her var det mulig å ta stien mot Lyn hytta og videre til Ullevålseter, men valgte jeg veien mot Ullevålseter. Her gikk jeg mot Ullevålseter oppover bakken.  Videre langs Store Åklungen på min venstre side. Fikk hele tiden sola bak ryggen min. Det var så deilig. Så var fremme på Ullevålseter sportsstua. Nyttet meg en kopp varm kakao på foran peisen.. Etterpå gikk jeg på veien mot Frønstråkka til høyre på veikryss. Fikk sola rett mot ansiktet mitt. Så gikk videre mot Frognerseteren. Her på Frognerseteren T-banestasjonen avsluttet turen min. Herlig og deilig søndags tur.

Sognsvann
Søndre Skjeggerud
Nørdre Skjeggerud
Pinebakken vei mot Ullevålseter f

Store Åklungen
Ullevålseter sportsstua
På vei mot Frognerseteren
Her fikk sola rett på ansiktet mitt
Mulig Lille Åklungen ?????

Utsikt mot Oslofjord
Vei mot Frognerseteren
Her ved Frognerseteren Restuarant
Utsikt mot Oslofjord



Kommentarer