Oslo 211221. Dagens tur ( 10 km ) fra Snippen,Søndre Movatn , Nordre Movatn, Burås, Ormetjern,Sinober, Burvollen, N. Langtvann til Snippen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog Jaren fra Sentralstasjon og gikk av på Snippen. Her i fra gikk jeg langs tog linje og bekken. Bekken renner ut fra Movatn Nordre. Videre mot langs Høyres side av Movatn Søndre mot Orfiske og Nittedal. Her på vei kryss gikk jeg til høyre mot Burås. På Burås var det god utsikt mot Hakadal. Så gikk jeg videre mot Ormetjern og Sinober. Tatt en pause på Ormetjern og koste meg med brakt kaffe og kvikklunsj. Fra Sinober gikk jeg mot Snippen via N. Langt vann til Snippen togstasjonen. Her avsluttet turen min og tog til Sentralstasjon. 

Tunnel under toglinje på Snippen
Bekken renner under toglinje
På stien mot Movatn
Søndre Movatn
På vei mot Nordre Movatn like ved Movatn stasjon
På vei mot Burås og Sinober
Burås
Ormetjern
Mot Sinober
Mot N. Langt vann
N. Langt vann
På vei mot Snippen
Snippen stasjon


















Kommentarer