Oslo 251221. Dagens tur (12 km) fra Frognerseteren, Øvresetertjern, Rødkleiva, Hyttli, Lille Trevann, Tryvann sportsstua, Store Tryvannet, Skomakertjern, Skjennungen, Skjennungstua, Ullevålseter, Skjærsjøen, Skjærsjødammen, Skjærsjøelva til Hammer, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 4 Frognerseteren og gikk av på Frognerseteren t-banestasjon. Her ifra gikk jeg forbi Roseslottet og Øvresetertjern. Så fra parkering plassen gikk mot Trollvannstua. Ved Sportsstua nedover på venstre side ar det godt utsikt mot Bogstadvann og glimt av Østensjøvannet. Videre gikk jeg mot Hyttli på min høyre side. Her var det flere var gikk på 🎿 🎿. Etter Hyttli krysset fortsatt jeg forbi Lille Trevann mot Tryvannkleiva. Her var også mange gikk på ski. Så videre mot Store Tryvannet og Tryvannstua. Her ifra gikk jeg på høyre side av Skomakertjern videre mot Skjebbungen og Skjennungstua. På Skjennungstua tatt en kopp kakao og satt utenfor stuen. Sola mot ansiktet og følte så deilig. Så etterpå gikk jeg mot Ullevålseter. På veien nedover var det godt utsikt mot Skjærsjøen. Herlig opplevelse. Så gikk jeg forbi Ullevålseter sportsstua nedover mot Skjærsjødammen. Her i fra på høyre side på stien delvis langs Skjærsjøelva mot Hammeren. Avsluttet turen min her på Hammeren og tok buss 41 Nydalen. Fra Nydalen t-banestasjon tok Linje 4 Bergkrystallen. Gikk av på Helsfyr t-banestasjon.
 
Frognerseteren
Rosslottet

Øveresetertjern
Vei mot Rødkleiva
Utsikt mot Bogstadvannet og Østerenvannet

Hyttli
Lille Tryvann

Tryvannklaiva

Tryvannstua

Skomakertjern

Skjennungen
Skjennungsstua

Skjennungsstua sportsstua
Utsikt fra Skjennungstua
Vei mot Ullevålseter



utsikt mot Skjærsjøen
Ullevålseter
Skjærsjøen
Skjærsjødammen
Stien mot Hammeren fra Skjærsjødammen
utsikt mot Maridalsvannet fra Hammeren














Kommentarer