Oslo 281221. Dagens tur (7 km) fra Frognerseteren, Frønsvollstråkka til Sognsvann, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag på frokost spurte meg hvor skal på tur? Det snødde om natta. Ja det stemmer svarte jeg, men likevel blir det tur på meg. Ok sa hun da.

Så tok jeg linje1 Frognerseteren fra Helsfyr T-banestasjon og gikk av på Frognerseteren T-banestasjon. I t-banen mot Frognerseteren var nydelig utsikt mot Bogstadvannet, Oslofjord og Sørkedalen. Lagte jeg videoklipp.

Fremme på Frognerseteren T-banestasjon gikk jeg nedover mot Sportsplassen og videre på veien og stien mot Frønsvollstråkka. Tilfeldig traff jeg en av mine Facebook vennen Ragnar, som i virkelig har jeg aldri truffet. Hadde små hyggelig prat med han. Vi holder på å prate gikk på forbi en person på ski og ropte " her er en blogger" . Så gikk jeg videre på vei krysset tok jeg stien mot Sognsvann. Det var så deilig og herlig å gå på tur i ny snø, som å følte meg at går jeg på bomull.

 På Sognsvann var det mange mennesker. Noen gikk over på isen, noen holder på grille og noen barna holder på ha skøyteopplæring.

Her på Sognsvann T-banestasjon avsluttet jeg dagens tur. Tok Linje 5 Vestli til Nationaltheatret T-banestasjon. 


Videoklipp fra t-banen

Utsikt fra Frognerseteren mot Oslofjord
Sognsvannet



Kommentarer