Oslo 050122. Dagens tur (12 km ) fra Movatn, Laskerud gård, Ørfiske, Fredrikstad, Ørfiske dam, Sørli til Nittedal stasjon, Nordmarka, Oslo/Nittedal, Norge

 I dag tok jeg tog L 3 Jaren fra Sentralstasjon og gikk av på Movatn stasjon. Når var jeg på vei mot Movatn Nordre traff tilfeldig en venn Jakob, som tidligere traff to år siden på Sinober. Det er så hyggelig å treffe en venn i marka. Vi hadde hyggelig prat sammen. Etterpå gikk jeg langs Movatn oppover mot Ørfiske. Før Ørfiske gikk jeg mot Laskerud gård. Der i fra gikk jeg til venstre på umerket stien oppover bakken. Videre mot Ørfiske. Så gikk over Ørfiske på isen fra Ørfiske dam til Fredrikstad. Her i fra gikk jeg på veien mot Ørfiske dam igjen og videre nedover mot Sørli til Nittedal stasjon.

 Avsluttet turen min her og tok tog mot Oslo sentralstasjonen.

Ørfiske



Nitelva

Laskerud
Umerket stien oppover mot Sørli

Ørfiske dam

Ørfiske
Over isen på Ørfiske
Fredrikstad ved Ørfiske
Vei mot Sørli
Luringen
Nittedal Stasjon


Maridalsvannet videoklipp fra toget mot på vei til Oslo











Kommentarer