Oslo 030222. Dagens tur (9 km) fra Hammeren, Skjærsjøelva, Skjærsjødammen, Ullevålseter tilbake til Hammeren,Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Ringen og gikk på Nydalen t-banestasjon. Her i fra buss 51 Maridalen og gikk av på Hammeren. Gikk på høyre side av Skjærsjøelva forbi Svingen, Blåsås Hammeren kraftstasjonen. Like ved bommen var det Stangjernshammeren videre mot Skjærsjødammen. Før Skjærsjødammen på veien høyre side det helristning. Tatt bilder. Fra Skjærsjødammen/Skjærsjøen gikk mot Ullevålseter sportsstua. Koste meg med varm kakao. Så kom Grete og spurte meg er det du som ligger mange bilder fra turen din? Svarte jeg det stemmer. Hun er min Facebook venn, som vi aldri har truffet før. Vi hadde hyggelig prat sammen. Etter pausen gikk jeg på vestre side langs Skjærsjøelva forbi en gård. Der både i vinteren og sommeren er alltid å tre fine hester. Så gikk jeg videre mot Hammeren og igjen tar bilder og lager videoer av Skjærsjøelva. Her ser jeg glimt av Hammeren kraftstasjonen på andre siden av elven. På Hammeren avsluttet turen min og buss 51 Nydalen. Her i fra tok jeg linje 5 Vestli og gikk Av på Jernbanetorget t-banestasjonen. 


Brua-Stua
Maridalsvannet ved Hammeren
På vei mot Skjærsjøen langs Skjærsjøelva på høyre side
Helleisninger (tror jeg) er dekket over av snø 
Skjærsjøen og Skjærsjødammen

Ullevålseter sportsstua
Skjærsjøelva
Gård
Skjærsjøelva
Maridalsvannet ved Hammeren


Kommentarer