Oslo 170222. Dagens tur retur (8 km) fra Skansebakken til Høghaugen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Østerås og gikk av på Røa. Der i fra tok buss 41 Sørkedalen og gikk av på siste bussholdeplass. Så gikk jeg forbi Øvre Lyse gård og Kulpåsen mot Kampseter. Ned i bakken tror jeg det er Avkastern (?). Etterpå gikk jeg ca. en km mot Høghaugen til noen hytter og videre veien var ikke brøytet. Måtte jeg snu tilbake til nærmeste veikrysset og gikk på høyre side av Heggelielva mot Kampseter. Så etter en km var jeg igjen på en hytte og videre veien var ikke brøytet. Tenkte jeg det er nok for i dagens tur og snudde meg tilbake veien til Skansebakken. Det var deilig, solskinn vær og fuglene kvitterte. Det høres mulig fugler tenker på vår. Hvert fall hadde jeg deilig tur i dag. Avsluttet turen min her på Skansebakken. tok buss 41 Røa og tatt linj2 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr.

utsikt mot Heggelielva og dammen 
Høghaugen

Kommentarer