Oslo 180322. My beautiful city part 20 Granfoss og Møllefoss, Lilleaker, Lysaker, Oslo, Norge

 
I dag tok jeg trikk 13 Lilleaker fra Jernbanetorget og gikk av på Lilleaker stasjon. Gikk andre side av stasjonen på tursti på høyre side mot Lysaker elva til brua som går videre mot Jar skole, men gikk jeg på venstre side langs Lysaker elva forbi Fåbro gård over Granfoss på Fåbro brua og videre nedover på stien og trapper. Her er nydelig å se fossefall. Så gikk jeg langs Lysaker elva på høyre side til igjen over brua. Over bru til venstre side langs elva til Møllefoss. Her ved fossen var innom Møllefoss cafe og tatt pause. Satt ved viduet og hadde god utsikt mot fossen. Etterpå gik jeg over Møllefoss brua, som var stengt på enden. Gikk tilbake til brua over elva mot Lysaker stasjon. Her på Lysaker stasjon tok jeg tog mot Oslo sentralstasjon. Avsluttet turen min. Det var herlig og deilig kort tur.
Lilleaker stasjon
utsikt mot Oslofjord
Fåbro gård
Lysaker elva
Brua over Granfoss
u
Møllefossen cafe
Møllefoss
Brua mot Lysaker stasjon

Kommentarer