Oslo 300322. Dagens tur (5 km) fra Fiskevollen, Hvervenbukta og over Ljanskollen til Ljanselva utløp, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 83 Tårnåsen og gikk av på Fiskevollen. Her ved utløp Ljanelva gikk over turstien mot Fiskevollen bukta og videre mot Hvervenbukta på turstien på venstre var Ljanskollen og på høyre side Bunnefjorden. Fra stien på flere steder er god utsikt mot Holmenkollen og Kolsåstoppene. Det er mange mennesker kommer hit på Hvervenbukta på tur og bading. På var innom Anne på land cafe. Spiste blåbærbolle og koste meg med kaffe koppen. Her deilig lukt av nye stekte brød. Bakeren og Kjøkkensjefen visste meg nye stekte brød. Tok bilde av han. Etter pausen gikk jeg oppover på Ljanskollen. Her var fugler kvitterte seg. Det var stille unntatt trafikk lyd som forstyrte litt. På noen steder der opp var god utsikt mot Nesodden, Bunnefjorden, Kolsåstoppene og Holmenkollen. Videre gikk jeg nedover mot bussholdeplass overgang brua andre side av veien. Avsluttet turen min her og tok buss 83 Jernbanetorget. Fra Jernbanetorget tok linje 4 Bergkrystallen til Helsfyr. 


Utsikt mot Kolsåstoppene og Bunnefjorden

Fiskevollbukta
utsikt mot Bunnefjorden og Kolsåstoppene
Utsikt mot Holmenkollen
Utsikt mot Bunnefjorden
 
Hvervenbukta

Se herfra utsikt mot Holmenlkollen
Ljanruiner
Ljanstubben
Oppover Ljanskollen
Utsikt fra Ljanskollen
Utsikt mot Kolsåstoppene fra overgang brua












Kommentarer