Oslo 030422. My Beautiful city Oslo part 24 Bygdøy del 1.Dagens tur fra Skøyen, Hengsengåsen, Sjøbad, Paradisbukta, Paraplyen, Batteribakken til Frognerkilen, Oslo, Norge

 I går tok jeg buss 31 Snarøya fra Jernbanetorget og gikk av på Skøyen stasjon. Gikk et stykke langs Høffselva, som utløper Bestumkilen videre til venstre og høyre på veien mot Hengsengen. Her er det verneverdi tre hus, som Statsbygg skal pusse opp stå på en stor plakat. Så gikk jeg til høyre oppover Hengsenåsen. Her er god utsikt mot sjølyst og Holmenkollen. Videre gjennom over åsen til Sjøbad. Her var det mange barnefamilier. Herfra gikk jeg mot Paradisbukta. Hele stien er det flere badestrander  utsikt nede og Kolsåstoppene og Fornebu. Like før er det villa Gjøa med utsikt mot sjølyst. På Paradisbukta var mange mennesker. Etterpå gikk jeg på turstien mot Paraplyen, Batteribakken mot Frognerkilen. Avsluttet turen min her på Frognerkilen og tok buss 30 Nydalen og gikk av på Jernbanetorget.



Hengsengen
utsikt fra Hengsengåsen
Stien over Hengsengåsen
Sjøbad

utsikt mot Kolsåstoppene

Paradisbukta
Paraplyen
turvei mot Frognerkilen
Hensengen



























Kommentarer