Oslo 160422. Dagens tur (5 km) fra Voksen skog stasjon, Kragutsikten til Frognerseteren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje fra Majorstuen T-banestasjon og gikk av på Voksen skog. Herfra gikk jeg på veien til høyre mot Lysebu, ukjent tjern, Soria Moria til Kragutsikten. Her er god utsikt mot Oslofjorden, Bogstadvannet, Drøbak sundet, Kolsåstoppene, Østrenvannet, Skaugumåsen og Sørkedalen. Så gikk jeg mot Frognerseteren på stien. Stien var noen steder fast snø, men ikke iset og noen steder bart. Kommer like ved Voksen skole Voksenåsen.  Krysset veien og gikk på stien til Frognerseteren. Avsluttet turen min her. Tok linje 1 Helsfyr og gikk av på Majorstuen. Kort og deilig tur hadde jeg i dag i solskinnsvær.



Ukjent tjern
Dammen
Lysebu
stien til Soria Moria
Østrenvannet i bakgrunn og Bogstadvannet
Utsikt mot Oslofjord fra Kragutsikten
Stien mot Frognerseteren



utsikt fra Frognerseteren Restaurant
Mot stasjon
utsikt fra stasjon
Roseslottet





Kommentarer

  1. Takk for deling, Abdur! Ble inspirert, så vi prøver denne turen i dag :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar