Oslo 170422. Dagens tur (7km) fra Ravnkollen, Røverkollen, Badedammen, Lillomarka arena,langs Alnaelva til Grorud, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Grorud og gikk av der på bussholdeplassen. Byttet til buss 63 Romsås og gikk av på Ravnkollenveien. Videre gikk jeg på tur veien til Romsås kirke. På veien traff tilfeldig en hyggelig Facebook vennen, aldri har treffet i virkeligheten. Hadde hyggelig prat sammen. Så tok jeg stien mot tårnet. Det var god utsikt mot Groruddalen, Lørenskog og litt glimt av Haukås tårn i Østmarka. På stien oppover på venstre side  var det utsikt mot Alunsjøen og Breidsjøen. Her stien er to Røysene. Så var jeg på utsikt punkt ved Tårnet. Her oppe er god utsikt mot Skytta, Breidsjøen, Alunsjøen, glimt av  Tryvannstårnet og Oslofjorden. Etterpå gikk jeg på veien nedover og på høyre side på stien mot Grorud badeplassen. Her var det mange barnefamilier med barna. Så gikk jeg videre mot Lillomarka arena videre på stien til venstre langs Alnaelva. Krysset veien over igjen elva. Videre fortsatt til venstre langs elva til Grorud T-banestasjon. Her avsluttet turen min og tok Linje 5 Ringen til Nationaltheatret. 

Oslofjord
Groruddalen


Briesjøen
Alunsjøen
Oslofjord
Gravrøysene
Badedammen

















Kommentarer

  1. Her var det jammen mange flotte turtips. Jeg er mye på tur og en blir lei av å gå i samme området mange ganger. Jeg begynte å finne nye steder for noen år siden og har utvidet turområdet litt og litt hvert år.

    SvarSlett
  2. Hei, takk for flotte bilder og inspirasjon. Det hadde vært knall om du la ut kart også - så var det lettere å følge i ettertir.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar